SnowBlackCorsets

piątek, 18 stycznia 2013

Praca nad przezroczystym gorsetem// Sheer corset making

Od dłuższego czasu planowałam uszycie przezroczystego gorsetu. W końcu się odważyłam. Rozrysowałam specjalny wykrój i oto powstaje pierwszy w moim życiu tiulowy gorset.
Jestem w połowie pracy i muszę stwierdzić, że mimo iż jest to jednowarstwowy gorset, i z pewnością mniej tu krojenia i zszywania, jest to wyzwanie. Dlatego traktuję pracę nad nim jak lekcję i mam nadzieję dużo się nauczyć!
 
I've been thinking of making such a corset for quite some time... Finally I plucked up the courage, took my tulle and cut out the corset. I made a special 5 panel pattern and chose it to be a tiny cincher.
I'm half way through the project and I must say that even though it's a one-layer corset so there is definitely less to cut out and sew together, the corset is a real challenge.
Tulle is really stiff but at the same time it wiggles and it's easy to sew the seams awry!
I treat this project as a lesson. If it turns out nice I will show it during the Vintage and Fetish Show in March.
Here are a few pic of the 'making of' process :-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz