SnowBlackCorsets

piątek, 28 lutego 2014

Atelier Sylphe Patterns po raz kolejny - Victorian Mannequin part 1.



Po dwóch wykrojach od Atelier Syphe Patterns (moje wersje owych wykrojów są tu,i tu ) przyszedł czas na manekina. Mój wierny towarzysz niestety nie prezentuje gorsetów tak, jak na to zasługują. Niemniej jednak jest IDEALNY jeśli chodzi o przypinanie do niego gorsetów w trakcie produkcji. Przypinam też do niego wykroje... czasem ładne ścinki... no dobra ogólnie czasem jest tak, że wszystko jest przypięte warstwowo, bo wszystko jest WAŻNE i NIE MOGĘ TEGO ZGUBIĆ!



Wracając jednak do tematu. Marzeniem mym od niepamiętnych czasów (no dobra, pamiętnych-w końcu nie szyję całe życie, pomijając szycie na maszynie maskotek w wieku przedszkolnym-mamo dzięki, za zaufanie i udowodnienie mi, że umiem, a wiek nie stoi na przeszkodzie) był wiktoriański manekin. Zbieram sobie zdjęcia tych najpiękniejszych i wzdycham do nich od czasu do czasu. Jako osoba niecierpliwa szybko zrezygnowałam z poszukiwań oryginalnego. Opcje są dwie-albo kupić ruinę i odnowić,albo zakupić odnowione i zgodzić się na czyjąś wizję. Żadna mi nie odpowiada. Jest jeszcze trzecia opcja - Corset Laced Mannequins. I ta jest wciąż otwarta, gdyż wszystkie wizje owych manekinów bardzo mi odpowiadają :-) Pewnego dnia...





Znów odbiegam od tematu dnia, czyli moich starań stworzenia manekina, który będzie nie tylko ozdobą, ale przede wszystkim będzie funkcjonalny. Zaczęłam wczoraj od zakupów w IKEI - okazuje się, że można tam kupić przecudowny len. A len jest super i wygląda tak 'vintage', że bardziej już się chyba nie da. A odkąd jestem fanką Pani prowadzącej bloga Jagodowy Zagajnik pstryczek w mózgu pod tytułem 'wszystko się da' jest u mnie włączony 24h na dobę! 

Oto efekt godzinki spędzonej wczoraj na przygotowaniach. Podstawą było skserowanie oryginalnego wykroju, który jest na wagę złota. Następnie ułożyłam wykrój na tkaninie i zaczęło się wycinanie. Pozszywałam kilka elementów, jednak kilka musi zostać najpierw ozdobionych, więc więcej zdjęć (pewnie bardziej spektakularnych) pojawi się wkrótce. Piątkowy relaks zakończony.



Wciąż jeszcze pozostaje wiele do zrobienia, jednak już się cieszę na efekty. 

 znalezione na eBay


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz